Privatlivspolitik
ClassPass' Privatlivspolitik
Sidste opdatering: 26. juli 2024
ClassPass respekterer din ret til privatliv. Denne privatlivspolitik forklarer, hvem vi er, hvordan vi og vores koncernvirksomheder (defineret nedenfor) indsamler, deler og bruger personlige oplysninger om dig, og hvordan du kan udøve dine privatlivsrettigheder.
Denne privatlivspolitik gælder for vores websted på classpass.com og vores mobilapplikationer (samlet " Websted ") og andre tjenester, som vi kan levere fra tid til anden. Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende vores brug af dine personlige oplysninger, bedes du se afsnittet " Sådan kontakter du os " nedenfor.
Webstedet er ikke beregnet til eller rettet mod personer under 18 år, og vi vil ikke bevidst indsamle oplysninger fra personer under 18 år. Du skal være 18 år eller ældre for at give os oplysninger gennem registrering eller på anden måde på webstedet.
Indbyggere i visse lande og stater i USA, herunder Californien, skal læse eventuelle yderligere meddelelser om beskyttelse af personlige oplysninger, der er angivet i afsnittet " Særlige vilkår " nedenfor.
1. Hvad gør ClassPass?
ClassPass gør det muligt for forbrugere ( "ClassPass-brugere" ) at finde, booke og deltage i en lang række fitness-, rekreations- og wellness-hold, tjenester eller produkter, der tilbydes og drives af træningssteder, fitnesscentre, trænere eller andre tredjeparter gennem vores platform ( "Partnere" ). ClassPass-koncernens virksomheder opererer over hele verden og omfatter Mindbody, Inc. (tilsammen " Koncernselskaber "). Hvis du vil se en kopi af Mindbody, Inc.s privatlivspolitik, skal du klikke her.
2. Hvilke personlige oplysninger indsamler ClassPass?
Vi indsamler eller modtager personlige oplysninger på forskellige måder. Ofte vælger du, hvilke oplysninger du vil give, men nogle gange kræver vi visse oplysninger, for at du kan bruge, og for at vi kan give dig adgang til webstedet og de tjenester, vi leverer via webstedet.
Personlige oplysninger, som du giver os.
Du kan give os personlige oplysninger på en række forskellige måder, f.eks.:
- Til kontooprettelse. Hvis du vil oprette en ClassPass-brugerkonto, skal du give oplysninger såsom dit navn, din e-mailadresse, dit telefonnummer, din tilmeldingsby og en adgangskode. Hvis du foretager et køb eller tilmelder dig et abonnement, skal du give betalings- og faktureringsoplysninger. Du kan vælge at tilføje yderligere oplysninger til din konto såsom fødselsdato, køn, billede og adresse. Hvis du er en ClassPass-partner, vil vi bede om dit navn, din adresse, dit telefonnummer, din e-mailadresse, dine kreditkortoplysninger, dit skatte-id-nummer og oplysninger om din virksomhed, herunder navnene på de instruktører og enkeltpersoner, der leverer dine klasser og tjenester samt e-mailadresser på autoriserede personer på din konto. Vi behandler og opbevarer også betalingsoplysninger, såsom købshistorik og faktureringsoplysninger.
- Ved offentliggørelse og upload. Vi indsamler personlige oplysninger fra dig, når du giver, sender eller uploader dem til vores websted, såsom når du svarer på en undersøgelse eller giver en bedømmelse eller anmeldelse for et hold.
- Til kommunikationsdata. Vi kan sende meddelelser til dig om vores eller vores koncernselskabers tjenester og produkter eller sende dem på vegne af partnere eller ClassPass-brugere. For eksempel kan vi give partnere mulighed for at sende sms'er eller beskeder i appen til ClassPass-brugere via vores websted om en kommende reservation. ClassPass modtager data vedrørende sådanne opkald, sms'er eller anden kommunikation, herunder dato og klokkeslæt for kommunikationen og dens indhold.
- Instruktøroplysninger. ClassPass-partnere kan give oplysninger om instruktører og andre personer, der arbejder i deres virksomheder. ClassPass-partnere er ansvarlige for at underrette instruktører og andre om, at deres oplysninger vil blive delt med ClassPass, for eksempel ved at give et link til denne privatlivspolitik. Du må ikke give os oplysninger om en anden person, medmindre du har indhentet forudgående tilladelse eller samtykke fra den anden person til, at vi kan modtage og bruge deres oplysninger.
- Tredjeparts data. Hvis du er ClassPass-bruger, bør du ikke give os oplysninger om en anden person, medmindre du har indhentet forudgående tilladelse eller samtykke fra den anden person til, at vi kan modtage og bruge deres oplysninger, såsom til nødkontakt eller henvisningsformål.
Personlige oplysninger indsamlet automatisk gennem din brug af webstedet.
- Vi logger brugsdata, når du besøger eller på anden måde bruger vores websted, såsom når du ser eller klikker på indhold eller annoncer (på eller uden for vores websted), udfører en søgning, gennemsøger, planlægger en reservation og installerer eller opdaterer en af vores mobilapps. De oplysninger, vi indsamler automatisk, kan specifikt omfatte oplysninger såsom IP-adresse, enhedstype, unikke enhedsidentifikationsnumre, browsertype, bred geografisk placering (f.eks. land- eller byniveau), sprog- og markedsføringspræferencer og andre tekniske oplysninger. Vi kan også indsamle oplysninger om, hvordan din enhed har interageret med vores websted, herunder de sider, der er blevet åbnet, og de links, der er klikket på.
- Vi kan desuden indsamle præcise geolokationsdata vedrørende din mobilenhed, hvis du har givet os samtykke til sådan brug via dine enhedsindstillinger. Vi kan bruge disse oplysninger til at levere, promovere og forbedre vores tjenester (for eksempel ved at vise dig hold, der afholdes tæt på din placering) og af relaterede årsager, såsom forebyggelse af svindel og sikkerhedsformål. Bemærk, at hvis du ikke giver dit samtykke til at levere dine geolokaliseringsdata, fungerer visse funktioner i mobilappen muligvis ikke.
Personlige oplysninger, der indsamles fra andre kilder.
- Vi kan modtage personlige oplysninger om dig fra andre kilder såsom offentlige databaser, strategiske og fælles marketingpartnere, sociale mediesider og platforme, personer, som du er venner med eller på anden måde forbundet med på sociale medieplatforme, vores koncernselskaber samt fra andre tredjeparter. For eksempel kan du vælge at synkronisere dine ClassPass-brugerkontooplysninger med et tredjepartsnetværk såsom Facebook, hvor vi gør dette tilgængeligt. Hvis du gør det, modtager vi nogle af dine Facebook-kontooplysninger. Præcis hvilke oplysninger vi modtager vil afhænge af dine indstillinger med tredjepartsnetværket, men typisk modtager vi dine grundlæggende offentlige profiloplysninger såsom dit brugernavn, din e-mailadresse, din aldersgruppe, dit køn, dit valgte sprog, dit land, din venneliste og alle andre offentlige oplysninger.
- Som nævnt ovenfor, kan vi modtage dine personlige oplysninger fra partneren, hvis du er en instruktør eller en anden person, der arbejder på en af vores partneres faciliteter.
Personlige oplysninger om ClassPass-brugere, der indsamles fra partnere.
Vores partnere kan vælge at sende feedback til os om ClassPass-brugeres brug af deres faciliteter eller tjenester.
3. Hvordan bruger ClassPass de personlige oplysninger, som de indsamler?
ClassPass bruger de personlige oplysninger, som de modtager, til flere formål:
- Webstedet: Til at drive og vedligeholde vores websted og levere de produkter og tjenester, der tilbydes via vores websted. For eksempel bruger vi ClassPass-brugernes personlige oplysninger til at opfylde dine reservations- og købsanmodninger, herunder behandling af betalinger og udstedelse af eventuelle gebyrer for forsinket annullering/udeblivelse, og til at tilpasse din oplevelse på vores websted, såsom ved at tilpasse det indhold eller de oplevelser, vi viser dig, såvel som til de formål, der er angivet i vores Vilkår for brug. Vi bruger personlige oplysninger om instruktører, der stilles til rådighed af partnere, så de vises sammen med de programmer, herunder anmeldelser, der findes på vores websted.
- Kommunikation: Blandt andet til at kontakte dig via e-mail, telefon, post, meddelelser og push-meddelelser, der offentliggøres på vores websteder eller apps og andre måder. Vi sender dig meddelelser om tilgængeligheden af vores websted, sikkerhed, kundeservice eller andre servicerelaterede problemer. Vi sender også meddelelser om webstedet, opdateringer, påmindelser og salgsfremmende meddelelser i overensstemmelse med dine kommunikationspræferencer. Vi kan også sende dig meddelelser om en kommende reservation, som er startet af en partner eller ClassPass-bruger på deres vegne. Du kan til enhver tid ændre dine kommunikationspræferencer. Vær opmærksom på, at du ikke kan fravælge at modtage servicemeddelelser fra os, herunder sikkerheds- og lovmæssige meddelelser. Vær opmærksom på, at vi under telefonsamtaler med partnere og andre via Zoom kan spørge, om du vil modtage yderligere oplysninger via SMS. Hvis du accepterer, vil dit telefonnummer og samtykke ikke blive solgt eller delt med tredjepartsudbydere eller tilknyttede virksomheder (affiliates) til markedsføring eller salgsfremmende formål.
- Kundesupport: I forbindelse med kundeserviceforespørgsler og anmodninger, såsom til at undersøge, besvare og løse klager eller serviceproblemer.
- Socialt: Til at levere funktioner, der gør det muligt for ClassPass-brugere at oprette forbindelse til og blive fundet af andre ClassPass-brugere.
- Markedsføring: Til vores og vores koncernselskabers markedsføringsformål, såsom at udvikle vores marketingstrategier, sende marketingkommunikation til dig via e-mail, sms og telefon, levere digital markedsføring til dig via tredjeparts hjemmesider og apps, og tilbyde konkurrencer, lotterier eller andre kampagner og opfylde eventuelle relaterede priser eller rabatter. Du kan vælge den type markedsføring, vi sender til dig som beskrevet i afsnittet " Dine databeskyttelsesrettigheder " nedenfor, og for indbyggere i visse lande og stater i USA, herunder Californien, findes der et yderligere sæt fortrolighedserklæringer i afsnittet " Særlige vilkår " nedenfor.
- Forskning og udvikling: Til forsknings-, analyse-, registrerings- og rapporteringsformål, og til at udvikle og teste nye produkter, funktioner og ideer, og til at lære om vores kundebase og websted, og til at udvikle og forbedre vores websted, produkter og tjenester.
- Sikkerhed, undersøgelser og berettigelse: Til at opretholde sikkerheden på vores websted, herunder til at verificere din identitet, til at undersøge eller forhindre mulig svindel eller andre overtrædelser af vores vilkår for brug eller denne privatlivspolitik og/eller i forbindelse med mulige forsøg på at skade ClassPass-brugere, besøgende på webstedet, partnere eller andre tredjeparter, og til at bekræfte din berettigelse til kampagner, som vi kører fra tid til anden, såsom gratis prøveperioder.
- Forretningsmæssig støtte og driftsstøtte: Til at vurdere og implementere fusioner, opkøb, omorganiseringer, konkurser og andre forretningstransaktioner, såsom finansiering, og til at administrere vores forretning, regnskab, revision, compliance, registrering og juridiske funktioner.
- Andet: Til ethvert andet formål, der er anført på indsamlingsstedet eller på anden måde sammen med dit samtykke.
4. Hvem deler ClassPass mine personlige oplysninger med?
Vi kan videregive dine personlige oplysninger til følgende kategorier af modtagere eller under følgende omstændigheder:
- Til tjenesteudbydere og partnere, der leverer databehandlingstjenester til os (for eksempel for at understøtte leveringen eller funktionaliteten af eller til at hjælpe med at forbedre sikkerheden på vores websted, for vores betalingskortbehandlere, kundesupportleverandører, hostingleverandører, planlægningsudbydere og markedsundersøgelses- og marketingleverandører), eller som på anden måde behandler personlige oplysninger til de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik eller som gives til dig, når vi indsamler dine personlige oplysninger.
- Til vores koncernselskaber, så de kan levere, udvikle, forbedre og analysere webstedet og deres egne tjenester og produkter, samt vores koncernselskabers egne interne og marketingformål, herunder for at sende dig marketingkommunikation via e-mail, sms og telefon og til målrettet digital markedsføring om deres tjenester og produkter;
- Til enhver partner, der tilbyder et hold, en aktivitet eller oplevelse, som du reserverer eller bruger via vores websted som ClassPass-bruger og deres tredjepartsudbydere, så de kan behandle den relevante reservation eller aktivitet og gøre hold og tjenester tilgængelige for dig.
- Dit navn, billede og andre oplysninger, der er knyttet til din ClassPass-brugerkonto, vil være synlige for andre ClassPass-brugere, så de kan søge efter og oprette forbindelse til dig på ClassPass. Du kan forhindre andre ClassPass-brugere i at kunne søge efter dig ved at opdatere dine præferencer via fanen Privatliv i dine kontoindstillinger.
- Hvis du synkroniserer din ClassPass-brugerkonto til et tredjepartsnetværk såsom Facebook eller giver os dine kontakter såsom dem, der er gemt på din mobilenhed, vil du være i stand til at se dine kontakter, som bruger ClassPass. Hvis disse kontakter er ClassPass-medlemmer, vil de også kunne se, at du bruger ClassPass.
- Hvis du accepterer en venneanmodning fra en anden ClassPass-bruger, vil denne ClassPass-bruger, ud over dit navn, billede og andre oplysninger, der er knyttet til din konto, også kunne se dine tidligere og kommende hold, dine præstationsbadges, dine foretrukne træningssteder, dine venneforbindelser og andre profiloplysninger (samlet kaldet " Profiloplysninger "). Vi kan bruge, kommunikere og vise dine profiloplysninger ved siden af eller i forbindelse med annoncer, tilbud og andre beskeder til dine ClassPass-venner, f.eks. ved at sende en e-mail til en af dine ClassPass-venner for at foreslå, at de melder sig til det samme hold som dig. Hvis du ikke ønsker, at dine profiloplysninger deles med dine ClassPass-venner på denne måde, kan du fravælge det på fanen Privatliv i dine kontoindstillinger.
- Til alle, der besøger det offentlige område på vores websted, herunder via oplysninger om træningssteder og tidsplaner, offentlige profiler, anmeldelser eller bedømmelse af et hold. Som en ClassPass-bruger skal du være opmærksom på, at alt indhold eller oplysninger, som du vælger at offentliggøre i offentlige områder på vores websted, kan læses, indsamles og bruges af andre brugere, offentligheden og andre websteder (inklusive søgemaskiner).
- Til enhver kompetent retshåndhævende instans, tilsynsmyndighed, statslig institution, domstol eller anden tredjepart, hvor vi mener, at offentliggørelse er nødvendig i henhold til gældende lov eller regulering, for at udøve, opretholde eller forsvare vores juridiske rettigheder eller for at beskytte dine vitale interesser eller dem fra enhver anden person.
- I forbindelse med en faktisk eller potentiel fusion, salg, erhvervelse, investering, overdragelse, reorganisering, joint venture eller overførsel af hele eller dele af ClassPass' forretninger, aktiver, tilknyttede virksomheder eller koncernselskaber, herunder hvis ClassPass nogensinde skulle indgive en konkursbegæring eller en relateret sag, forudsat at vi informerer den relevante tredjepart, må den kun bruge dine personlige oplysninger til de formål, der er angivet i denne Privatlivspolitik.
- Til din programadministrator (såsom din arbejdsgiver eller lignende enhed), hvis du deltager i muligheder eller programmet ClassPass for virksomheder.
- Til enhver anden person, som har fået dit samtykke til offentliggørelsen, eller på anden måde i overensstemmelse med gældende lovgivning.
5. Hvordan holder ClassPass mine personlige oplysninger sikre?
Vi bruger sikkerhedsprocedurer og -praksis til at beskytte de personlige oplysninger, som vi indsamler og behandler om dig. Vi overvåger vores systemer for mulige sårbarheder og angreb. Vi kan dog ikke garantere 100 % sikkerhed for alle de oplysninger, som du sender til os.
6. Internationale dataoverførsler
Dine personlige oplysninger kan blive overført til og behandlet i andre lande end det land, hvor du er bosat, herunder uden for EØS, Storbritannien, Schweiz, Japan og Canada (inklusive Quebec). Disse lande kan have andre databeskyttelseslove end dem, der gælder i dit land (og i nogle tilfælde er de muligvis ikke ligeså beskyttende). Vores webstedsservere er placeret i USA, og vores koncernselskaber og tredjepartstjenesteudbydere og partnere opererer over hele verden. Det betyder, at når vi indsamler dine personlige oplysninger, kan vi behandle dem i et hvilket som helst af disse lande.
Nogle lande anerkender databeskyttelseslovgivningen i andre lande som et passende niveau af databeskyttelse i henhold til lokale standarder. For eksempel anerkendes visse lande uden for EØS af Europa-Kommissionen at give et passende niveau af databeskyttelse i henhold til EØS-standarder (den fulde liste over disse lande er tilgængelig på https:// commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/rules-international-data-transfers_en).
I lande hvor dette ikke er tilfældet, tager vi passende sikkerhedsforanstaltninger i overensstemmelse med gældende love for at kræve, at dine personlige oplysninger forbliver beskyttet i overensstemmelse med denne privatlivspolitik. Disse omfatter implementering af standard kontraktklausuler (såsom EU Standard Contractual Clauses og UK International Data Transfer Addendum), som kræver, at koncernselskaber og tjenesteudbydere beskytter de personlige oplysninger, som de behandler og som stammer fra EØS, Storbritannien eller andre lande med sammenlignelige love (hvis relevant) i overensstemmelse med lokale databeskyttelseslove. En kopi af vores standard kontraktbestemmelser, hvis det er relevant, og oplysninger om de andre tilsvarende passende sikkerhedsforanstaltninger, vi tager med hensyn til internationale dataoverførsler, kan leveres efter anmodning (se Sådan kontakter du os ).
7. Dataopbevaring
Vi opbevarer de personlige oplysninger, som vi indsamler fra dig, hvis vi har et aktuelt legitimt forretningsmæssigt behov for at gøre det (for eksempel for at kunne levere en service, som du har anmodet om, eller for at overholde gældende juridiske, skattemæssige eller regnskabsmæssige krav).Hvis vi ikke har noget aktuelt legitimt forretningsmæssigt behov for at behandle dine personlige oplysninger, vil vi enten slette eller anonymisere dem, eller hvis dette ikke er muligt (f.eks. fordi dine personlige oplysninger er blevet opbevaret i reservearkiver), vil vi opbevare dine personlige oplysninger sikkert og holde dem adskilt fra enhver yderligere behandling, indtil det er muligt at slette dem.
8. Dine databeskyttelsesrettigheder
Hvor gældende lovgivning tillader databeskyttelsesrettigheder, har du muligvis følgende rettigheder:
- Du har til enhver tid ret til at fravælge at modtage direkte markedsføringskommunikation, som vi sender til dig. Du kan udøve denne ret ved at klikke på linket " Afmeld " eller " Fravælg " i de marketing-e-mails, som vi sender til dig. Hvis du ønsker at fravælge at modtage SMS-beskeder fra os, kan du svare STOP på alle SMS-beskeder. Hvis du vil fravælge andre former for markedsføring (såsom marketing via post, telefonopkald eller målrettet digital markedsføring), bedes du kontakte os som forklaret i afsnittet " Sådan kontakter du os " nedenfor.
- Du kan rette eller ændre dine personlige oplysninger ved at redigere din profil på webstedet eller kontakte os som angivet i afsnittet " Sådan kontakter du os " nedenfor.
- Du kan slette dine personlige oplysninger ved at kontakte os som angivet i afsnittet " Sådan kontakter du os " nedenfor.
- Du kan gøre indsigelse mod behandling af dine personlige oplysninger, bede os om at begrænse behandlingen af dine personlige oplysninger, få adgang til de personlige oplysninger, vi har om dig, eller anmode om mobilitet af dine personlige oplysninger ved at kontakte os som angivet i afsnittet " Sådan kontakter du os " nedenfor.
- Hvis vi har indsamlet og behandlet dine personlige oplysninger med dit samtykke, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Tilbagetrækning af dit samtykke vil ikke påvirke lovligheden af enhver behandling, som vi har udført før din tilbagetrækning, og det vil heller ikke påvirke behandlingen af dine personlige oplysninger, der er foretaget på baggrund af andre lovlige behandlingsgrunde end samtykke (hvor det er relevant). Du kan trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os som angivet i afsnittet " Sådan kontakter du os " nedenfor.
Indbyggere i visse lande og stater i USA har yderligere rettigheder med hensyn til de personlige oplysninger, der indsamles af virksomheder og skal læse eventuelle yderligere meddelelser om beskyttelse af personlige oplysninger, som er angivet i afsnittet " Særlige vilkår " nedenfor.
Hvis du har spørgsmål vedrørende dine rettigheder som angivet i denne privatlivspolitik, kan du kontakte os som forklaret i afsnittet " Sådan kontakter du os " nedenfor.
9. Tredjeparts websteder
Vores websted kan indeholde links til tredjeparts websteder eller mobilapps, herunder sociale delingsfunktioner og andre relaterede værktøjer. Bemærk, at ClassPass ikke kontrollerer disse linkede websteder eller apps, og at denne Privatlivspolitik ikke gælder for oplysninger, som du måtte give til ejeren af sådanne websteder eller apps. Vi opfordrer dig til at læse privatlivspolitikken for enhver tredjeparts websted eller app, som du besøger, før du giver dem eventuelle oplysninger.
10. Opdateringer til denne privatlivspolitik
Ved at bruge vores websted accepterer du denne privatlivspolitik. Vi kan lejlighedsvis opdatere denne privatlivspolitik. Eventuelle ændringer, som vi foretager, træder i kraft, når vi sender en ændret version af privatlivspolitikken til classpass.com. Hvis vi foretager væsentlige ændringer i privatlivspolitikken, vil vi træffe passende foranstaltninger for at informere dig i overensstemmelse med betydningen af de ændringer, vi foretager, og som påkrævet ifølge gældende lovgivning. Hvis du fortsætter med at bruge vores produkter og tjenester efter en meddelelse om sådanne ændringer, betyder det, at du har accepteret dem. Din fortsatte brug af dette websted efter enhver meddelelse om sådanne ændringer udgør din accept af denne privatlivspolitik og eventuelle opdateringer. Hvis du ikke accepterer ændringerne, skal du stoppe med at bruge vores produkter og tjenester, alt efter hvad der er relevant. Det er din forpligtelse at sikre, at du læser, forstår og accepterer den seneste version af privatlivspolitikken. Forklaringen " Sidste opdatering " øverst i privatlivspolitikken angiver, hvornår den sidst blev opdateret.
11. How to Contact Us
If you have any questions or concerns about our use of your personal information, please contact us as follows:
- If you are a ClassPass User, your data is processed by ClassPass USA LLC, and you may contact us here.
- If you are a ClassPass Partner, your data is processed by ClassPass, LLC, and you may contact us within the Partner Dashboard.
Alternatively, you may reach us at the following address:
ATTN: Legal Department - Privacy Policy Questions
ClassPass
651 Tank Farm Road
San Luis Obispo, CA 93401
12. Special Terms (US Residents)
If you are a resident of certain states with comprehensive privacy laws, including but not limited to California, Colorado, Connecticut, Delaware, Iowa, Indiana, Montana, New Jersey, Oregon, Texas, Tennessee, Utah or Virginia, state privacy laws require that we disclose additional information to you about the processing of your personal information and your privacy rights.
Depending on how you interact with us, in the previous 12 months we have collected the categories of personal information from the sources set out at Section 2. We collect this information for the purposes set out at Section 3 and otherwise to accomplish our business and operational purposes (including for audits, helping to ensure the security and integrity of our systems, debugging, the effective operation of our Site and business, internal research and quality purposes), and we may disclose such categories to the third parties set out at Section 4 in furtherance of those purposes. For further information, please contact us as explained in the "How to Contact Us" section.
Certain states, such as California, provide residents a right to limit the use of their sensitive personal information. However, we do not engage in uses or disclosures of sensitive personal information that would trigger the right to limit under state law.
To the extent that we are in possession of de-identified data, we commit to maintaining and using de-identified data without attempting to re-identify the data.
We retain your personal information as described under the “Data Retention” section above.
Currently, our Site does not recognize “Do-Not-Track” requests.
If you are a resident of any of the states listed above, you may have the right under applicable local data protection laws to exercise the following rights regarding your personal information, subject to certain exceptions and limitations:
- for certain categories of personal information, the right to request a list of what personal information (if any) we disclosed to third parties for their own direct marketing purposes in the preceding calendar year and the names and addresses of those third parties;
- the right to know the categories and specific pieces of personal information we collect, use, disclose, and sell about you, the categories of sources from which we collected your personal information, our purposes for collecting or selling your personal information, the categories of your personal information that we have either sold or disclosed for a business purpose, and the categories of third parties with which we have shared personal information;
- the right to request that we delete the personal information we have collected from you or maintain about you;
- the right to correct inaccurate personal information that we maintain about you;
- the right to limit the use and disclosure of sensitive personal information; however, note that we do not use or disclose sensitive personal information in a manner that would trigger such right under applicable local data protection laws;
- the right to opt out of our sale(s) or sharing of your personal information, or use of your personal information for targeted advertising (if any);
- if we reject your request to exercise a privacy right, under certain local data protection laws you may have the right to appeal our rejection by contacting us as explained in the “How to Contact Us” section; and
- the right not to receive discriminatory treatment for the exercise of your privacy rights.
You may designate an authorized agent to make a request on your behalf. You can do this by authorizing your agent to access your ClassPass account and making a request on your behalf by contacting us as explained in the “How to Contact Us” section. Before responding to your request, we must first verify your identity using the personal information you recently provided to us. You must provide us with your full name and email address. We will take steps to verify your request by matching the information provided by you with the information we have in our records. In some cases, we may request additional information in order to verify your identity, or where necessary to process your request. If we are unable to verify your identity after a good faith attempt, we may deny the request and, if so, will explain the basis for the denial. We respond to all requests we receive from individuals wishing to exercise their data protection rights in accordance with applicable data protection laws.
Cookie Notice
Last Updated: December 20, 2019
This Cookie Notice explains how ClassPass and its subsidiaries (collectively “ ClassPass”, “ we”, “ us”, and “ ours” use cookies and similar technologies to recognise you when you visit our websites and use our mobile applications (“ Site”). It explains what these technologies are and why we use them, as well as your rights to control our use of them.
What are cookies?
Cookies are small data files that are placed on your computer or mobile device when you visit a website. Cookies are widely used by website owners in order to make their websites work, or to work more efficiently, as well as to provide reporting information. Cookies set by the website owner (in this case, ClassPass) are called "first party cookies". Cookies set by parties other than the website owner are called "third party cookies". Third party cookies enable third party features or functionality to be provided on or through the website (e.g. like advertising, interactive content and analytics). The parties that set these third-party cookies can recognize your computer both when it visits the website in question and also when it visits certain other websites.
Why do we use cookies?
We use first party and third-party cookies for several reasons. Some cookies are required for technical reasons in order for our Sites to operate, and we refer to these as "essential" or "strictly necessary" cookies. Other cookies also enable us to track and target the interests of our users to enhance the experience on our Websites. Third parties serve cookies through our Sites for advertising, analytics and other purposes. This is described in more detail below.
First and third-party cookies served through our Sites and the purposes they perform are described below:
Essential website cookies: These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our Sites and to use some of its features, such as access to secure areas.
Performance and functionality cookies: These cookies are used to enhance the performance and functionality of our Sites but are non-essential to their use. However, without these cookies, certain functionality may become unavailable.
Analytics and customization cookies: These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our Sites are being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our Sites for you.
Advertising cookies: These cookies are used to make advertising messages more relevant to you and they perform functions like preventing the same ad from continuously reappearing and in some cases selecting and displaying advertisements to you across the internet that are based on your interests.
Social networking cookies: These cookies are used to enable you to share pages and content that you find interesting on our Sites through third party social networking and other websites. These cookies may also be used for advertising purposes too.
What about other tracking technologies?
Cookies are not the only way to recognize or track visitors to a website. We may use other, similar technologies from time to time, like web beacons (sometimes called "tracking pixels" or "clear gifs"). These are tiny graphics files that contain a unique identifier that enable us to recognize when someone has visited our Sites or opened an e-mail that we have sent them. This allows us, for example, to monitor the traffic patterns of users from one page within our Sites to another, to deliver or communicate with cookies, to understand whether you have come to our Sites from an online advertisement displayed on a third-party website, to improve site performance, and to measure the success of e-mail marketing campaigns. In many instances, these technologies are reliant on cookies to function properly, and so declining cookies will impair their functioning.
Our mobile applications may include third-party application software development kits that provide mobile performance and analytics data, bug reporting features, and APIs to third parties that help provide the Site, for social media functionality, and for marketing and advertising.
Does ClassPass serve targeted advertising?
As described above, third parties may serve cookies on your computer or mobile device through the Sites to serve advertising. These companies may use information about your visits to this and other websites in order to provide relevant advertisements about goods and services that you may be interested in. They may also employ technology that is used to measure the effectiveness of advertisements. This can be accomplished by them using cookies or web beacons to collect information about your visits to this and other sites in order to provide relevant advertisements about goods and services of potential interest to you. The information collected through this process does not enable us or them to identify your name, contact details or other personally identifying details unless you choose to provide these.
How can I control cookies?
You have the right to decide whether to accept or reject cookies. You can exercise your cookie preferences for certain third-party cookies by clicking on the appropriate opt-out links provided above. You can also set or amend your web browser controls to accept or refuse cookies. If you choose to reject cookies, you may still use our Site though your access to some functionality and areas of our website may be restricted, you may worsen your overall user experience, since it will no longer be personalized to you and it may also stop you from saving customized settings like login information. As the means by which you can refuse cookies through your web browser controls vary from browser-to-browser, you should visit your browser's help menu for more information. To revoke consent, users may disable cookies by modifying their browser settings. The links listed below provide more information about what cookies are installed, how to allow, block or remove installation from your computer. Depending on which browser you use, the user may follow these links:
- Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/products/firefox/protect-your-privacy/cookies
- Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=es&answer=95647
- Safari: http://support.apple.com/kb/ph5042
- Explorer: http://windows.microsoft.com/es-es/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
In addition, most advertising networks offer you a way to opt out of targeted advertising. If you would like to find out more information, please visit http://www.aboutads.info/choices/, https://www.networkadvertising.org/, or http://www.youronlinechoices.com. Please bear in mind that there are many more networks listed on that site than those that we use on our Website.
We use Google cookies for analytics and marketing purposes. You can opt-out of Google tracking through Google Ads Settings, Ad Settings for mobile apps, or any other available means. Google also provides a Google Analytics opt-out plug-in for the web.
What is Do Not Track (DNT)?
DNT is a concept that has been promoted by regulatory agencies such as the U.S. Federal Trade Commission (FTC), for the Internet industry to develop and implement a mechanism for allowing Internet users to control the tracking of their online activities across websites by using browser settings. The World Wide Web Consortium (W3C) has been working with industry groups, Internet browsers, technology companies, and regulators to develop a DNT technology standard. While some progress has been made, it has been slow. No standard has been adopted to this date. As such, ClassPass does not generally respond to "do not track" signals.
How often will this Cookie Notice be updated?
We may update this Cookie Notice from time to time in order to reflect, for example, changes to the cookies we use or for other operational, legal or regulatory reasons. Please therefore revisit this Cookie Notice regularly to stay informed about our use of cookies and related technologies.
The date at the top of this Cookie Notice indicates when it was last updated.
Where can I get further information?
If you have any questions about our use of cookies or other technologies, please contact us here.